Súčasná generácia modelu Corsa nie je žiadna novinka, práve preto sa ju Opel rozhodol zmodernizovať, aby mala lepšiu šancu konkurovať súčasným zástupcom segmentu B.
Malé auto zostáva nosným pilierom portfólia nemeckej značky. Od svojho pôvodného predstavenia v roku 1982 sa predalo viac ako 14,5 milióna kusov a dodnes je veľmi populárny. Corsa bola najpredávanejším malým autom v Nemecku a Spojenom kráľovstve v rokoch 2021 a 2022 a má silnú pozíciu na to, aby tento úspech zopakovala aj v roku 2023.
Páči sa vám?
To, či Opel robí v súčasnosti pekné vozidlá, necháme samozrejme na vás, no v duchu aktuálneho jazyka Vizor smeruje aj vzhľad Corsy. Čím upúta inovovaný dizajn, je charakteristická maska Opel Vizor vpredu a sebavedomý nápis Opel v strede zadnej časti. Nechýba tu ani nové logo automobilky. Čierna „maska“ pokrýva celý predok modelu Corsa a plynulo spája mriežku chladiča, LED svetlomety a stredový znak Opel Blitz do jedného celku. V závislosti od stupňa výbavy je logo značky vpredu a vzadu vyhotovené v nápadnej čiernej alebo matnej striebornej úprave. Opel presunul všadeprítomný čierny klavírny lak aj na exteriér. Optické „prívody vzduchu“ (falošné) v spodnej časti
predného nárazníka sú väčšie a výraznejšie než doteraz, čo modelu Corsa dodáva ešte stabilnejší postoj na cestách.
Modernejší vzhľad
Opel posledné roky trochu bojuje s vlastnou identitou v rámci Stellantisu. Je to vidieť aj na dizajnovom spracovaní interiéru. Ten nie je vyslovene zlý, ale ani mimoriadne originálny. Áno, sú tu dva displeje, tlačidlové ovládanie klimatizácie (na rozdiel od napríklad Peugeotu 208). Nájdeme tu aj nový osemstupňový automat a jeho volič v podobe páčky, ktorý používajú aj ostatné modely koncernu. Len zatiaľ čo si francúzski súrodenci zachovávajú vlastnú tvár v podobe originálnej identity, Opel Corsa akoby nevedela, čím chce byť.
Trojvalec môže byť
Známy koncernový motor má síce iba tri valce, ale prekvapivý objem 1,2 litra. Jeho prejav je zábavný, v studenom stave si veselo vrčí a vibrácií sa báť nemusíte, tie sú potlačené na minimum. Rovnako je bezproblémová aj diaľnica, kde ani vo vyšších otáčkach nad hodnotou 2000 nepreniká do interiéru výrazný hluk motora. Doménou Corsy a tejto motorizácie však bude mesto. Zatiaľ čo diaľnica si vezme 7 litrov, v meste sa dá jazdiť za 6 litrov. Ak chcete nižšiu spotrebu, treba si počkať na hybridné pohonné jednotky. Celkové nastavenie podvozka sa nám zdá tvrdšie ako pri modeli Peugeot 208. Ak teda chcete komfortnejšie auto do mesta, skúste radšej Francúza.
Prekvapivý priestor?
V podstate áno. Samozrejme, druhý rad sedadiel nebude business-class lóžou na dlhé cesty. Napriek tomu sa tu vedia dvaja dospelí ľudia previezť za pomerne normálnych okolností. Batožinový priestor má veľkú výhodu v tom, že má dosť hlboké dno. Takže sa nebojte sem dať kočík so zloženým podvozkom aj vaničkou. Nám sa to podarilo.
Tak ktorú si zvoliť?
Motorová ponuka je pomerne pestrá. Vybrať si môžete z dvoch elektrických verzií v závislosti od výkonu a dojazdu. Naftu tu nehľadajte, tú už v B-segmente zoženiete iba tak v autobazáre. Nájdete tu potom benzínový pohon s turbom, bez turba a mild-hybrid. Podľa nás elektrická verzia dvihne cenu na úroveň Astry, mild-hybrid je pomerne zbytočný, a tak by sme odporučili nami testovaný trojvalec s turbom. Výbava nami testovanej verzie sa drží celkom pri zemi, no stále si môžete Opel Corsa vybaviť matrixovými svetlami či panoramatickou strechou.
TECHNICKÉ ÚDAJE | Opel Corsa |
Motor | R3 |
Zdvihový objem | 1199 cm3 |
Max. výkon | 74 kW / 100 k |
Max. krútiaci moment | 205 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | FWD |
Prevodovka | 8-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 061 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 960 mm |
Výška | 1 435 mm |
Rázvor náprav | 2 538 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 165 kg |
Objem batožinového priestoru | 309 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 10,8 s |
Rozmer pneumatík | 205/45 R17 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 6,2 l/100 km |
Diaľnica | 7,3 l/100 km |
Okresky | 6,1 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 15 790 eur |
Základná cena testovanej verzie | od 19 990 eur |