Slovenská národná strana
Slovenská národná strana chce podľa svojho volebného programu zrýchliť dostavbu a opravu diaľnic, rýchlostných ciest, mostov a iných strategických objektov cestnej a železničnej infraštruktúry, zvýšiť objem finančných prostriedkov investovaných do dopravnej siete získaných z mýtnych poplatkov, zjednodušiť plánovacie a povoľovacie procesy i verejné obstarávanie. V krajských mestách podporí vybudovanie záchytných parkovísk pri dopravných uzloch. SNS podporí rozvoj ekologickej verejnej dopravy v mestách a budovanie zmysluplných cyklotrás. Zabezpečí tiež, aby medzinárodné letiská zostali v rukách štátu.
Sloboda a Solidarita
Strana SAS vo svojom Programe ekonomického rastu píše, že zavedie prioritizáciu stavby úsekov diaľnic a rýchlostných ciest. Kritériá nastaví podľa vyťaženosti daných úsekov a ekonomickej návratnosti investície. Rozhodujúce teda nebude len to, koľko finančných príjmov získa štát na jedno investované euro, ale aj ako sa zvýši rýchlosť a plynulosť dopravy v dotknutých regiónoch, ako sa v nich zvýši životná úroveň, ako sa zlepší životné prostredie, či ako sa v nich zvýši dostupnosť zdravotníctva a školstva.
Aj SAS chce zrýchliť opravy mostov, ktoré sú v havarijnom stave. Strana chce odkloniť nákladnú dopravu z ciest II. a III. triedy zavedením nových poplatkov na týchto cestách, zároveň však zníži poplatky pre kamióny na cestách I. triedy a na diaľniciach a rýchlostných cestách. Takisto chce prísnejšie kontrolovať preťaženosť nákladných vozidiel, aby tieto neničili cesty. Čo sa týka cestnej premávky, strana chce skrátiť lehotu na zaslanie informácie o priestupku na jeden mesiac od jeho zaznamenania. Na vodičov prekračujúcich rýchlosť vymyslela nový bič – povinnosť odstavenia vozidla na stanovený čas, napríklad jednu hodinu na najbližšom bezpečnom mieste.
SAS v programe tiež pripomína, že výška pokuty často nezávisí od závažnosti priestupku. Napríklad pri parkovaní je rovnaká výška pokuty v prípade, že niekto parkoval o minútu dlhšie, ako keď nechal auto zaparkované bez platenia aj týždeň. SAS chce preto zmeniť zákon o cestnej premávke a priestupkový zákon tak, aby aj u objektívnej zodpovednosti za konkrétny priestupok bola výška pokuty podľa preukázanej závažnosti konania. Strana chce tiež zvýšiť tresty za alkohol za volantom, presadiť privatizáciu železničnej spoločnosti Cargo a zrýchliť rekonštrukciu železničnej infraštruktúry.
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE