Domov Doprava Vytiahli sme plány politických strán: táto vás nechá hodinu čakať na diaľnici,...

Vytiahli sme plány politických strán: táto vás nechá hodinu čakať na diaľnici, ak…

Sme rodina

Strana Sme rodina vo svojom volebnom programe explicitne neuvádza žiadne opatrenia v oblasti dopravy, ale chce zaviesť tzv. Digitálnu dvojičku Slovenska. Ide o projekt, ktorý vytvorí digitálny obraz svojho územia s presnosťou na 3 cm v porovnaní s realitou. Sme rodina chce aby sa Slovensko stalo prvým štátom, ktorý vlastní, chráni a využíva 100 % digitálnych dát o vlastnom území. Umožní občanom, univerzitám, vedcom aj firmám, aby ich používali.

Strana verí, že Digitálna dvojička Slovenska spustí vďaka unikátnej digitálnej infraštruktúre podobnú revolúciu v ekonomickom rozvoji štátov, ako to urobili v komerčnom biznise Apple, Netflix alebo Spotify. Za týmto účelom sa strana už zaslúžila o podpísanie Memoranda o spolupráci s Center for Integrated Facility Engineering americkej Stanford University, ktoré sídli v Silicon Valley. Projekt Digitálnej dvojičky Slovenska úspešne prešiel oponentúrou tejto technologickej univerzity. Sme rodina verí, že vďaka Dátovej digitálnej dvojičke získa Slovensko náskok pred štátmi, voči ktorým dnes ekonomicky zaostávame a tento projekt bude priťahovať pozornosť celého sveta. Vďaka tomu sa staneme krajinou budúcnosti.

Demokrati

Strana Demokrati vo svojom volebnom programe Plán pomoci ľuďom píše, že zavedie stabilný a predvídateľný systém vyčleňovania verejných zdrojov na financovanie výstavby, rekonštrukcie a údržby cestnej siete, vrátane mostov. Bude presadzovať obmedzenie tranzitnej nákladnej dopravy v obciach (spoplatnenie prejazdov, výstavba obchvatov obcí…), zavedie sériu opatrení pre výrazné skrátenie prípravnej fázy výstavby diaľnic a iných nosných prvkov cestnej infraštruktúry.

Demokrati chcú na vybraných úsekoch diaľnic otestovať možnosť aplikácie tzv. „zelených diaľnic“, vybudovaných s ohľadom na životné prostredie, s nízkym dopadom na emisie skleníkových plynov, využívajúce obnoviteľné zdroje energie a podporujúce biodiverzitu. Strana podporí rekvalifikovanie zatriedenia ciest (I., II., III. trieda), podľa aktuálnych intenzít dopravy, aby sme mohli efektívne vynakladať zdroje na rekonštrukciu týchto ciest. Umožní zvýšenie maximálnej povolenej rýchlosti na vybraných úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest na 150 km/h a na vybraných úsekoch ciest 1. triedy na 110 km/h.

startstop.sk
Pokuty odstupňované podľa príjmu

Presadí 100 % zľavu z poplatku za používanie diaľnic pre vozidlá bez emisií oxidu uhličitého a to vo forme dočasného opatrenia, napríklad do roku 2030. Podporí zavádzanie nízkoemisných zelených zón v mestách. Sprísni podmienky pre vrátenie vodičského oprávnenia po závažnom porušení pravidiel cestnej premávky. Demokrati budú chcieť zaviesť sankciu výkonu verejno-prospešných prác a súčasne aplikáciu pravidla „trikrát a dosť“.

Strana zavedie udeľovanie progresívnych pokút za prekročenie rýchlosti na základe príjmu páchateľa, podľa vzoru Fínska, Švédska alebo Nemecka. Umožní samostatné vedenie vozidla osobám vo veku od 16 rokov na vybraných druhoch komunikácii a za osobitných podmienok. Presadí režim postupného zvyšovania kvalifikácie pre účely vedenia motorového vozidla naviazaný na výkon motora. Presadí zníženie minimálneho veku pre vodičov autobusov v mestskej a prímestskej autobusovej doprave na 18 rokov. Zjednoduší tiež podmienky zamestnávania cudzích štátnych príslušníkov vo verejnej osobnej doprave.

Aliancia

Strana Aliancia vo svojom volebnom programe uvádza, že chce výrazne zvýšiť tempo výstavby južných rýchlostných ciest R2, R7 a to v plnom profile so štyrmi jazdnými pruhmi. Viac peňazí ponúkne župám na modernizáciu ciest II. a III. triedy. Vybudovať chce cestné obchvaty Komárna, Nových Zámkov, Kráľovského Chlmca, Šale a Šiah a tiež vybudovať nové cestné mosty cez rieku Ipeľ. Strana podporí zriadenie centrálnej inštitúcie na plánovanie, koordináciu a budovanie cyklotrás. Na výstavbu nových cyklotrás vyčlení oveľa viac finančných prostriedkov. Aliancia volá po modernizácii a elektrifikácii železničnej trate Bratislava-Dunajská Streda-Komárno a modernizácii a elektrifikácii železničnej trate Zvolen-Lučenec-Košice. Zvýšiť chce počet železničných priecestí so závorami. Aspoň polovicu mýta vybraného od nákladných vozidiel na cestách 1. triedy investuje do modernizácie týchto ciest.

voľby
startstop.sk

Strana zruší doterajšiu prax, keď štát vyvlastňuje pozemky na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, preklasifikuje ich na stavebné pozemky. Vyvlastňovanie je tak veľmi drahé, najmä v blízkosti veľkých miest, a je živnou pôdou pre špekulácie s pozemkami. Pokuty, ktoré vyberá dopravná polícia, by podľa strany nemali ísť na ministerstvo vnútra, ale do osobitného rozpočtu ministerstva dopravy. Ten by sa používal len na rekonštrukciu, údržbu ciest a výstavbu rýchlostných ciest. Aliancia by zrušila výber mýta resp. diaľničných poplatkov na úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré boli dočasne postavené len v polovičnom profile, pretože spoplatnené by mali byť len plne vybudované úseky.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
ZDROJstartstop.sk
Predchádzajúci článokPorsche Taycan zachytili na Nürburgringu. Rimac v ohrození?
Nasledujúci článokKórejská X6-ka. Genesis GV80 Coupe oficiálne