Domov News Mercedes, čo sa nebojí zašpiniť. Trieda E All-Terrain dostala šesťvalec

Mercedes, čo sa nebojí zašpiniť. Trieda E All-Terrain dostala šesťvalec

Mercedes po sedane a kombi predstavuje aj tretiu verziu Triedy E s prívlastkom All-Terrain. Outdoorovo orientované kombi so zvýšenou svetlou výškou, pohonom všetkých kolies a štandarde dodávaným vzduchovým podvozkom sa dostane v prvom kvartáli roka 2024 na trh aj so šesťvalcovým motorom.

V porovnaní s konvenčnou Triedou E kombi sa zväčšila len výška. Mercedes E All-Terrain má rovnakú dĺžku, meria celkom 4 950 milimetrov. Šírka je 1 904 milimetrov a výška 1 497 milimetrov. Automobil stojí v základe na 18-palcových kolesách s pneumatikami 235/55 R 18. Priplatiť sa však bude dať aj za 19 a 20-palcové. Zadná časť skrýva batožinový priestor s objemom 615 až 1 830 litrov (plug-in hybrid 460 až 1 675 litrov). Operadlá sú rozdelené v pomere 40 : 20 : 40 a v tomto pomere sa aj sklápajú.

All-Terrain

Vzduchové pruženie v rámci sériovej výbavy

Nová Trieda E All-Terrain je sériovo vybavená podvozkom AIRMATIC so vzduchovým pružením. Reakcia tohto systému prostredníctvom vlnovcov vzduchového pruženia a adaptívnych tlmičov ADS+ je veľmi citlivá. Charakteristika tlmičov je riadená úplne automaticky a pre každé koleso zvlášť. Sofistikovaná senzorika a algoritmy nastavujú tlmiče v závislosti od povrchu vozovky tak, aby sa napríklad prejazd nerovnosti len jedným kolesom nepreniesol na celú nápravu a do priestoru pre cestujúcich. Súčasťou systému je aj regulácia výšky na celom podvozku. Tá udržiava konštantnú svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla, v prípade potreby však urobí potrebné zmeny. Keď je zapnutý jazdný program KOMFORT, na zníženie odporu vzduchu a tým aj spotreby paliva dochádza od rýchlosti 120 km/h k automatickému zníženiu výšky vozidla o 15 milimetrov.

All-Terrain

Možnosti pohonu

Jeden dieselový, jeden benzínový a jeden hybridný pohon dobíjateľný zo siete – to sú možnosti pohonu novej Triedy E All-Terrain. Kompletné technické údaje týchto pohonných jednotiek nájdete v tabuľke.

Mercedes E All-Terrain E 220 d 4MATIC E 450 4MATIC E 300 de 4MATIC
Objem motora (cm3) 1993 2999 1993
Výkon (k) 197 381 313
Krútiaci moment (Nm) 440 500 700
0-100 km/h (s) 8,1 4,7 6,9
Max. rýchlosť (km/h) 220 250 213

Pri jazde so zapnutým terénnym programom sa na displeji vodiča aj na centrálnom displeji zobrazí terénna obrazovka s prehľadnými informáciami, možnosťami ovládania a funkciami. V kombinácii s 360-stupňovou kamerou pomáha vodičovi v teréne aj funkcia Transparentná kapota motora: na centrálnom displeji sa objaví virtuálny pohľad pod prednú časť vozidla. Vodič tak dokáže lepšie a skôr rozpoznať rôzne prekážky, napríklad veľké kamene alebo hlboké výmole na ceste.

All-Terrain

Transparentná kapota aj selfie kamera

Cez prednú časť prístrojovej dosky prechádza svetelný pás aktívneho náladového osvetlenia. Ten vedie veľkým oblúkom od čelného skla okolo stĺpikov až smerom k dverám. Takto vzniká veľkorysý pocit z priestoru. Zdanlivo vznášajúci sa ovládací ostrovček v hornej časti obložení dverí korešponduje so vzhľadom sklenených plôch obrazoviek. Stredová konzola je navrhnutá ako homogénne teleso a v priamej línii nadväzuje na dolnú časť prístrojovej dosky. V prednej časti je do trojrozmerne tvarovaného ozdobného prvku integrovaný odkladací priestor s vekom a držiakmi na poháre. V zadnej časti stredovej konzoly sa nachádza mäkko čalúnená lakťová opierka.

All-Terrain

Podobne ako v prípade sedanu či kombi, aj variant All-Terrain je vybavený selfie kamerou a videokamerou v hornej časti prístrojovej dosky. Keď vozidlo stojí, vodič sa môže zúčastniť na online konferenciách, napríklad prostredníctvom aplikácie Webex, pričom má k dispozícii videoobraz a môže si zaznamenávať osobné fotografie a videá.

Mnohé konštrukčné diely Triedy E All-Terrain sa sčasti vyrábajú z materiálov, ktoré šetria zdroje (recyklované materiály a obnoviteľné suroviny). Na základné sedadlo sa používa poťah z nefarbenej alpakovej vlny v kombinácii s recyklovaným materiálom. V pene sedadiel sa prvýkrát používajú recyklované suroviny, ktoré boli certifikované na základe „princípu hmotnostnej bilancie“. Tie majú rovnaké vlastnosti ako suroviny vyrobené z ropy. Týmto spôsobom možno znížiť potrebu spracovávania fosílnych zdrojov pri súčasnom zachovaní kvality.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST ID. Buzz – reinkarnovaný elektrický Sharan
Nasledujúci článokV Stellantise majú alternatívu pre spaľovacie motory