Domov News Tradícia Ferrari pokračuje modelom 296 Challenge

Tradícia Ferrari pokračuje modelom 296 Challenge

Tradícia značky Ferrari pokračuje. Nový pretekársky špeciál Ferrari 296 Challenge sa dostane na pretekárske okruhy už budúci rok. Koľko triumfov pozbiera?

Ferrari dbá na tradície a chce ich zachovávať. A preto tradícia pretekárskych špeciálov je plne zakotvená v DNA tejto talianskej značky. Model s označením 296 GTB poslúži ako zdroj technológií pre nový pretekársky špeciál. Zbaví sa elektromotora a umožní vznik modelu s označením Ferrari 296 Challenge, ktorý plne nahradí odchádzajúci model 488 Challenge Evo.

Ferrari 296 Challenge
Foto: Ferrari
Nasleduje mnohé legendy

Ferrari Challenge je šampionát, ktorý vznikol ešte v roku 1993. V histórii šampionátu sa celkovo vystriedalo už osem modelov a model s označením 296 Challenge si na svoj dres oblečie pomyselnú deviatku. Všetko to začalo ešte v 90. rokoch, presne pred 30 rokmi, kedy ako prvý do tohto šampionátu nakukol model Ferrari 348 Challenge. Neskôr ho nahradili modely F355, 360 Modena, F430, 458 a 458 Evo, 488 a 488 Evo. A všetky tieto modely niesli už mnohokrát spomínané slovo Challenge.

Poďme sa však pozrieť na základ deviateho nositeľa pretekárskej budúcnosti automobilky z talianskeho Maranella. Model Ferrari 296 GTB asi viacero z vás pozná. Ide o plug-in hybridný športový automobil s elektromotorom umiestneným na zadnej náprave. Tento elektromotor ponúka výkon na úrovni 122 kW, teda v prepočte 167 koní. Následne do tandemu patrí aj spaľovací motor s objemom tri litre. Ide o šesťvalec s výkonom na úrovni 660 koní. Systémový výkon následne dosahuje 610 kW, respektíve 830 talianskych koní.

Ferrari 296 Challenge
Foto: Ferrari
Zbavený elektromotoru

Odlišnosťou medzi štandardným a pretekárskym modelom je absencia elektromotora v prípade špeciálu. Aj vďaka faktu, že sa v prípade „závoďáku“ nikto nemusel zaoberať emisnými limitmi, dokázali naladiť šesťvalec s objemom tri litre na výkon 700 koní s krútiacim momentom 740 Nm. Ak by sme sa rozhodli zopakovať si matematiku a prepočítať výkon na litre objemu, podľa slov talianskej značky ide o najvýkonnejšie vozidlo vo svojom segmente.

Historickým sa má stať aj nový aeropaket Ferrari 296 Challenge. Pri rýchlosti 250 km/h generuje prítlak viac ako 870 kilogramov. Tento model disponuje aj karbón-keramickými brzdami, inovatívnym systémom ABS EVO Track a aj 19-palcovými pretekárskymi pneumatikami Pirelli. Toto Ferrari si zaslúži premiéru ako hrom, preto neexistuje lepšie podujatie ako tradičná akcia Finali Mondiali v talianskom Mugelle.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Jazdenky: Toyota Land Cruiser po 140 000 km, je naozaj spoľahlivá?
Nasledujúci článokZázračná krabička OBDeleven diagnostikuje vozidlo a odomkne výbavu