Domov News Vodík v osobákoch je mŕtvy. Progresívna Toyota je pohromou

Vodík v osobákoch je mŕtvy. Progresívna Toyota je pohromou

Toyota priznala, že druhá generácia modelu Mirai s pohonom na palivové články nie je predajne úspešná. Automobilka sa tak bude radšej sústrediť na vývoj a rozvoj vodíkového pohonu pre úžitkové vozidlá.

Toyota mení zameranie svojho vývoja technológie vodíkových palivových článkov z osobných automobilov na úžitkové vozidlá. Oznámil to podľa britského magazínu Autocar na autosalóne v Tokiu technický šéf Toyoty Hiroki Nakajima. Podľa jeho vyjadrenia objem predaja modelu Mirai zaostal za očakávaniami. Dôvod je však nízky počet staníc na plnenie palivových článkov. Nedostatočná infraštruktúra tak zrejme pochová model Mirai. Toyota však na tento typ pohonu nezanevrie, jeho vývoj však sústredí do oblasti úžitkových vozidiel, ktoré považuje za oveľa vhodnejšie na tento typ pohonu.

Toyota

Vývoj bude pokračovať

Pre úžitkové vozidlá je ľahšie vybudovať sieť na plnenie palivových článkov, pretože tie väčšinou jazdia z bodu A do bodu B a naspäť. Prevádzkovanie takejto stanice je potom možné s väčšou stabilitou. Nakajima tiež povedal, že Toyota nechce rezignovať na vodíkové osobné autá a hľadá spôsoby, ako zmenšiť komponenty vrátane zásobníka palivových článkov a nádrží, aby ich bolo možné použiť na rôzne typy áut a vybudovať tak širšie modelové portfólio. “Snažíme sa zmenšiť vodíkovú technológiu v osobných autách,” povedal.

Toyota tvrdí, že vodíkový palivový článok najnovšej generácie, ktorý je aktuálne vo vývoji má polovičné náklady v porovnaní so súčasnou generáciou a zároveň zlepšuje životnosť na dvaapolnásobok oproti naftovému motoru. Zlepšuje tiež účinnosť o 20 %. Palivový článok novej generácie je už primárne vyvíjaný pre potreby úžitkových vozidiel, ale Toyota pracuje aj na článku s polovičnou veľkosťou, ktorý by neskôr mohol byť súčasťou osobných áut. Toyota tiež skúma neautomobilové aplikácie pre tieto menšie bunky, napríklad v stavebnom alebo medicínskom priemysle.

Toyota

Toyota Mirai druhej generácie má 3 nádrže na vodík s celkovou kapacitou 5,6 kg. Dojazd tak medzigeneračne vzrástol o 30 % na 650 km. Automobil poháňa dopredu elektromotor s výkonom 182 koní umiestnený na zadnej náprave, pričom roztáča zadné kolesá. Vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,2 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 175 km/h.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokNissan chce mladým ponúknuť lacné športové auto
Nasledujúci článokFerrari 499P Modificata – z Le Mans priamo k súkromníkom