Domov News Škoda Superb oficiálne: technika, motory, výbava

Škoda Superb oficiálne: technika, motory, výbava

Foto: Škoda
Plug-in hybrid

Ponuka pohonných jednotiek novej generácie zahrnie tri benzínové, dva naftové motory a taktiež úplne novú verziu s mild-hybridným pohonom a plug-in hybrid. Práve tá bude vyhradená pre karosériu kombi a motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) je u nej doplnený elektromotorom. Maximálny kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva je 150 kW (204 k). Krútiaci moment na predné kolesá prenáša šesťstupňová automatická prevodovka DSG.

Škoda Superb
Foto: Škoda

Kapacita vysokonapäťovej batérie sa oproti súčasnej generácii zvýšila o 12,7 kWh na 25,7 kWh, čím sa čisto elektrický dojazd vozidla predĺžil na viac ako 100 km. Okrem toho Škoda navýšila aj maximálny nabíjací výkon vo wallboxoch a na nabíjacích miestach so striedavým prúdom z 3,6 kW na 11 kW, takže sa batéria nabije z 0 na 100 % za 2,5 hodiny. K dispozícii je ale tiež nabíjanie jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 50 kW, takže z 10 na 80 % sa nabije za 25 minút. Rovnako ako predtým je možné nabíjanie pri výkone 2,3 kW aj z domácej 230V zásuvky. Palivová nádrž modelu Superb iV má objem 45 l.

Škoda Superb
Foto: Škoda
Spaľovacie motory

Základným motorom radu Superb je 1,5 TSI s mild-hybridnou technológiou a s výkonom 110 kW (150 k). Oba hybridné motory pochádzajú z novej generácie motorov EA 211 evo2, pracujú v úspornom Millerovom cykle a používajú turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Motor 1, 5 TSI s mild-hybridnou technológiou je navyše vybavený systémom automatického odpájania valcov ACT+. Energia získaná pri rekuperácii, ktorá čiastočne nahrádza brzdenie, môže pomôcť spaľovaciemu motoru elektrickým boostom alebo umožniť Superbu plachtiť s úplne vypnutým motorom.

Škoda Superb môže byť poháňaná aj dvoma variantmi motora 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k). Vrcholný benzínový motor a najvýkonnejší naftový motor 2,0 TDI s výkonom 142 kW (193 k) budú štandardne dodávané s pohonom všetkých kolies. Základným naftovým motorom je 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k). Všetky benzínové a naftové motory sa spájajú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetkých šesť variantov pohonných jednotiek spĺňa emisnú normu Euro 6e.

Škoda Superb
Foto: Škoda
Adaptívny podvozok

Škoda Superb dostala adaptívny podvozok DCC Plus, ktorý je vo verzii L&K štandardom. Podvozok využíva dva nezávisle riadené ventily na oddelenie odskokovej a kompresnej časti odpruženia. Predtým boli obe funkcie riadené jedným ventilom. Nová generácia umožňuje rýchlejšie nastavenie tlmenia a širší rozsah tlmiacich charakteristík. Pri vhodnom nastavení DCC Plus zostáva karoséria vozidla vyrovnanejšia a menej náchylná k vibráciám a vertikálnym pohybom, najmä pri jazde po zlom povrchu vozovky, dlažobných kockách a ďalších nerovnostiach.

Foto: Škoda
Asistenčné systémy

Škoda Superb štvrtej generácie je vybavená niekoľkými novými asistenčnými systémami. Patrí medzi nich asistent pre odbočovanie, asistent prejazdu križovatkou, antikolízny asistent a varovanie pri vystupovaní z vozidla. V blízkej budúcnosti pribudne aj núdzové brzdenie s detekciou chodcov vzadu. Najnovšia generácia asistenta pri odbočovaní reaguje varovaním a prípadne automatickým brzdením, pokiaľ sa pri odbočovaní vľavo blíži vozidlo idúce v protismere. Antikolízny asistent podporuje vodiča aktívnym zvyšovaním momentu riadenia pri náhlych vyhýbacích manévroch, pokiaľ vodič zatočí príliš neskoro alebo nedostatočne prudko, aby zabránil kolízii. Funguje pri rýchlostiach od 30 do 150 km/h, je možné ho vypnúť, ale nedá sa trvalo deaktivovať.

Foto: Škoda

Asistent prejazdu križovatkou využíva radarové senzory a prednú kameru na varovanie pred chodcami, vozidlami alebo cyklistami prechádzajúcimi križovatkou. V prípade potreby asistent vydá vizuálne a akustické varovanie a potom automaticky zabrzdí. Varovanie pri vystupovaní z vozidla poskytuje vizuálne upozornenie vo vonkajšom spätnom zrkadle a tiež výstražný zvukový signál pri otvorení dverí, pokiaľ sa zozadu blíži iný účastník cestnej premávky. Systém má dosah 35 metrov a pokrýva uhol 120 stupňov.

Parkovací systém a pasívna bezpečnosť

Ďalšou novinkou je dokonalejší systém automatického parkovania. Ten dokáže bez pomoci vodiča zaparkovať vozidlo na miestach s kolmým a paralelným státím. Teraz okrem riadenia ovláda aj rýchlosť a automaticky zastaví, ak zistí prekážku. Zatiaľ čo predchádzajúci systém sa pri analýze okolia vozidla spoliehal iba na senzory v zadnej časti, nový systém pridáva obraz zo zadnej parkovacej kamery pre ešte lepšiu detekciu chodcov a detí.

Foto: Škoda

V prípade nehody chráni cestujúcich desať airbagov. Súčasťou štandardnej výbavy je airbag vodiča a spolujazdca, kolenný airbag vodiča, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy a stredový airbag medzi vodičom a spolujazdcom. Bočné airbagy pre druhý rad sedadiel sú k dispozícii za príplatok.

Světová premiéra nové generace Škoda Superb | Škoda Auto

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokTEST Honda ZR-V: výborná, ale toto nás prekvapilo
Nasledujúci článokPríde posledný Golf GTI so spaľovákom, potom už len elektro