Domov Recenzie TEST Renault Austral – najlepšie FWD SUV?

TEST Renault Austral – najlepšie FWD SUV?

Keď sa pozrieme na históriu francúzskych SUV, nebolo to vždy celkom o jednoznačnom úspechu. Vo väčšine prípadov išlo skôr o MPV s vyšším podvozkom, prípadne pohonom všetkých kolies. Ani predchodca modelu Austral nemal ustlané na ružiach. V kooperácii s inou automobilkou ani poriadne nevedel, čím chcel byť. Navyše, častá zmena názvu automobilov mätie zákazníkov a nedokáže v nich vytvoriť puto k jednotlivým modelom.

Nový Austral ako prvý automobil značky Renault založený na najnovšej platforme CMF-CD Alliance, realizuje veľmi moderné štylistické zásady. Po ňom prišli modely Espace a Scénic. Jeho veľké kolesá (až 20 palcov) zdôrazňujú svalnatú siluetu s líniou kapoty blízko podbehov kolies. Nový Austral disponuje taktiež všetkými tradičnými zákonitosťami SUV: prednými a zadnými krytmi podvozku, kontrastnými bočnými a spodnými ochrannými lištami i výraznou svetlou výškou (170 mm). Výška 1,62 metra, šírka 1,83 metra a dĺžka 4,51 metra s rázvorom 2,67 metra sú ideálnymi proporciami, ktoré už z diaľky vzbudzujú dojem priestornosti, pohodlia, robustnosti a športového ducha.

 

Kompaktné reflektory v sebe majú až 7 high-tech diódových modulov, schopných prispôsobovať rozloženie svetla. Toto multifunkčné osvetlenie je ponúkané v troch verziách: LED Pure Vision, LED Adaptative Vision a LED Matrix Vision s dynamickými smerovkami. Zadné svetlá majú taktiež tvar C a spolu s logom Renault vytvárajú pretiahnutú svetelnú signatúru, predĺženú po oboch stranách batožinového priestoru. Áno, tento dizajn sa podaril a už sme zabudli na nevýrazného predchodcu v podobe modelu Kadjar.

Zaujímavý pohon

Pohonnú jednotku vo forme samonabíjateľného hybridu berieme ako skvelú možnosť nielen do mesta, kde sa vie elektrická energia rekuperovať pri brzdení, ale aj ako vhodný pohon na dlhšie diaľničné presuny. Pohonný systém E-Tech tvorí nový trojvalcový benzínový motor s objemom 1,2 litra preplňovaný turbodúchadlom v kombinácii s novým elektromotorom, 1,7 kWh lítium-iónovou 400V batériou a inteligentnou multimódovou prevodovkou. Má kombinovaný výkon až 146 kW (200 koní), čo je na tak malý motor naozaj nadpriemerná hodnota.

Renault Austral interiér

Ak sa bojíte použitého termínu trojvalec, tak zbytočne. Neprejavuje sa zle akusticky ani vibráciami, ale jeho nízky počet valcov sa prejaví priaznivo na spotrebe. Reálne sme v decembrových podmienkach jazdili po meste so spotrebou okolo 5 litrov. Pridaním ovládača riadenia na zadnej náprave s viacerými ramenami je teraz uhol natočenia zadných kolies 5° a zaručuje polomer otáčania, ktorý je užší ako v bežnom mestskom vozidle: 10,1 metra. S touto technológiou už je však Renault spojený niekoľko rokov.

Renault Austral volič prevodovky

Priestorom poráža konkurentov

Áno, nekonajú sa tu žiadne kompromisy kvôli veľkosti alebo uloženiu batérie. Tá nezaberá žiadny priestor, ktorý by ste inak potrebovali pre posádku (vyššie ukotvené sedenie) alebo batožinu a plní si len svoju funkciu elektrickej jazdy v meste a asistenta pri rozbiehaní. Vnútorný priestor je podobný, ako sme zvyknutí pri modeloch z koncernu Volkswagen. To znamená, že je tu množstvo odkladacích priečinkov. Druhý rad sedadiel ponúka miesto pre pasažierov ako z vyššieho D segmentu. Batožinový priestor s objemom do 555 litrov sa vyrovná ako Škode Karoq, tak aj ostatným priestorovým ťahúňom triedy.

Renault Austral zadné sedadlá

Skvelý výsledok

Renault Austral nás vo viacerých smeroch príjemne prekvapil. Úspešne ukázal, že nielen Toyota vie dobre robiť hybridný pohon. Vytesnil zabehnuté dogmy o tom, že rodinné SUV musí mať pod kapotou úsporný naftový pohon. Ďalšou jeho devízou je vnútorný priestor, ktorý sa môže porovnávať s tými najlepšími v segmente.

TECHNICKÉ ÚDAJE Renault Austral
Usporiadanie a počet valcov R3 + elektromotor
Zdvihový objem 1199 cm3
Max. výkon 146 kW / 200 k
Max. krútiaci moment 420 Nm
Palivo Benzín
Pohon FWD
Prevodovka 6-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 510 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 825 mm
Výška 1 644 mm
Rázvor náprav 2 667 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 719 kg
Objem batožinového priestoru 487-555 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,4 s
Rozmer pneumatík 235/45 R20
SPOTREBA (počas testu)
Hybrid
Mesto 5,2 l/100km
Diaľnica 6,8 l/100km
Okresky 4,8 l/100km
CENA
Základná cena modelu 30 400 eur
Základná cena testovanej verzie od 39 600 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 103

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrehnal to s rýchlosťou, jeho Fabia skončila utopená v bazéne
Nasledujúci článokBude nový Rimac na batérie? Možno dostane pohon, ktorý je vraj mŕtvy

7 COMMENTS

    • Bohužiaľ nie. Na jar však má prísť model Rafale, ktorý okrem tohto 200-koňového full hybridu bude ponúkať aj 300-koňový plug-in hybrid s pohonom 4×4.

    • Ty si strašný kkt ty vieš o nich veľa ako vidím keby sa vyznas do áut tak vieš že niektoré francúzke motory odoberá aj Volvo Ford 😉 ale to tebe budem tazko vysvetlovať keď si jebla hlava

      • No a odvtedy stoji za hovno aj volvo aj ford….3 valec 1,2 litra a 200 koni. Tak 30 sekund ked sa vybije baterka a potom ma ten motor bez elektriny 100 koni a v Alpach do kopca plyn podlaha a max. 120 km/h. Spotreba 11 litrov… osobna skusenost….

Comments are closed.