Domov News Keď prechádza ulicami, je to ako slabé zemetrasenie. Teraz vyrobili posledný kus

Keď prechádza ulicami, je to ako slabé zemetrasenie. Teraz vyrobili posledný kus

Foto: Audi

Príbeh ikonického superšportu dospel do svojho konca. Nemci vyrobili vôbec posledný kus, čím aj uzavreli jednu kapitolu značky.

Audi R8 nepochybne patrí k ikonám moderných superšportov. Automobilka z Ingolstadtu tento model uviedla na trh v roku 2006 a o deväť rokov neskôr predstavila jeho druhú generáciu. V marci 2024 sa však príbeh Audi R8 skončil. Z výrobnej linky vzišiel posledný kus.

Audi R8
Foto: Audi
Čas sa rozlúčiť

Teda, aby sme boli presní, či meno R8 nadobro končí alebo Audi v budúcnosti predstaví jeho elektrického nástupcu, zatiaľ s určitosťou nevieme. Isté však je, že v podobe, v akej ju poznáme dnes, je R8-čka mŕtva. Audi pred pár dňami vo svojom závode Böllinger Höfe neďaleko Stuttgartu poskladalo vôbec posledný kus. Vravíte, že špeciálna edícia GT mala byť predsa poslednou? Presne tak. V roku 2022 Audi ohlásilo koniec modelu R8 a limitovaný variant GT mal byť jeho rozlúčkou. Po tejto správe však objednávky raketovo narástli, a tak sa Nemci rozhodli predĺžiť výrobu štandardných verzií quattro a RWD. Aj tie však teraz nadobro končia.

Audi R8
Foto: Audi

Top Gear teraz informuje, že poslednou skonštruovanou R8-čkou je edícia Performance quattro vyhotovená vo farbe Vegas Yellow. Tú dopĺňajú krásne 20-palcové bronzové zliatinové disky a množstvo exteriérových karbónových prvkov. V útrobách sa nachádza majestátny 5,2-litrový atmosférický motor V10 produkujúci až 456 kW (620 k) a 580 Nm krútiaceho momentu, ktoré sa prenášajú na všetky kolesá. Na stovku tak zrýchli za 3,1 sekundy a maximálku má 331 km/h.

Audi R8 Vegas Yellow
Foto: Audi
Koniec jednej éry

Aby si Audi poriadne uctilo tento ikonický model, tak spomínaný posledný kus nebude na predaj. Miesto toho ho automobilka umiestni do múzea, kde bude pripomínať majestátnosť modelu R8. Audi tak uzatvára jednu dôležitú kapitolu. Spaľovacie motory postupne začnú nahrádzať elektromotory a tomuto prechodu sa nevyhnú ani ostré modely RS. Mimochodom, po konci R8 budú v továrni Böllinger Höfe vyrábať už len elektrické Audi e-tron GT.

Foto: Audi

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 43

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTop Gear
Predchádzajúci článokPeugeot 3008 dostal slovenské ceny, konkurencia stojí menej
Nasledujúci článokO jazdené autá majú vyšší záujem ľudia aj firmy