Domov Elektromobilita Spoločnosť NEVS hibernuje, na predaj je projekt unikátneho elektromobilu s dlhým dojazdom

Spoločnosť NEVS hibernuje, na predaj je projekt unikátneho elektromobilu s dlhým dojazdom

Zdroj: Plint Marketing

Spoločnosť NEVS sa venuje výrobe elektrických áut. Táto firma, ktorá sa zrodila z popola Saabu pred viac ako desiatimi rokmi, odhalila sofistikovaný model, ktorý vyvíjala predtým, ako ho čínski majitelia prepli do režimu „hibernácie“.

NEVS Emily GT vraj dokáže prejsť viac ako 1 000 km medzi jednotlivými nabitiami. Takúto vzdialenosť môže prejsť aj vďaka obrovskej 175 kWh batérii. V pláne boli aj kapacity batérií 140 kWh a 105 kWh, rovnako ako 11 kW bezdrôtové nabíjanie cez podložku pripojenú k pevnému rozbočovaču.

Každé koleso má vlastný motor

Auto disponuje štyrmi motormi pre každé koleso zvlášť s výkonom 121 koní. Emily GT tak má celkový výkon 484 koní. Emily GT ponúka pohonnú jednotku umiestnenú medzi diskom a hliníkovým brzdovým kotúčom. To údajne poskytuje jemnejšiu kontrolu vektorovania krútiaceho momentu. Takýto rozsah vektorovania umožní, že auto zmení smer aj bez použitia volantu.

Programový riaditeľ Emily a bývalý inžinier Saabu Peter Dahl sa vyjadril pre švédsky Carup: „Možnosti vektorovania krútiaceho momentu sú fantastické. Všetok krútiaci moment môžeme ovládať. Je to ako prechod z rovných slalomových lyží na carvingové lyže. Okrem toho, motory umiestnené na každom z kolies zaisťujú, že sa eliminuje všetka vôľa, výsledkom čoho sa stane neuveriteľne priamy a pevný pocit pri jazde. Nevýhodou zostáva, že neodpružená hmotnosť na každom kolese má vysoké hodnoty. Vyriešili sme to dobrým podvozkom so vzduchovým odpružením a aktívnymi tlmičmi.“

Vysokovýkonná verzia s príchuťou Saabu

Údajne sa pripravoval aj vysokovýkonný variant modelu Emily s plánovaným výkonom 653 konských síl.  Automobil s takýmto výkonom by skrátil čas šprintu z 0 na 100 km/h z pôvodných 4,6 sekundy na iba 3,2 sekundy. Auto má pomerne nápadný štýl, ktorý sa výrazne podobá na modely Saab 9-3 a Saab 9-5. Na dizajne sa podieľal jeden nemenovaný dizajnér z Talianska a vylepšili ho bývalí dizajnéri Saabu.

Majiteľ značky NEVS, Evergrande Group, pôvodne odobril sériu až 20 prototypov. Spoločnosť Evergrande zbohatla ako jeden z najplodnejších developerov nehnuteľností v Číne. V roku 2020 sa však dostali do finančných problémov, a tak z plánovaných prototypov vzniklo iba šesť.

Zdroj: Plint Marketing
Hľadá sa kupec

Spoločnosť Evergrande minulý mesiac zmrazila NEVS do stavu „hibernácie“, keďže sa nepodarilo zabezpečiť kupca pre projekt Emily. Z 340 zamestnancov švédskej firmy prepustili až 320. Značka Polestar už podpísala nájomnú zmluvu na časť továrne Trollhättan patriacu značke NEVS, ktorá bola predtým domovom Saabu. Materská spoločnosť značky Polestar – Volvo má v pláne využívať zariadenie ako základňu výskumu a vývoja pre svoje budúce elektromobily.

Nová generálna riaditeľka NEVS Nina Selander teraz hľadá kupca pre projekt Emily a vyzvala zainteresované strany, aby kontaktovali spoločnosť vo veci odkúpenia modelu Emily. Peter Dahl dodal, že do produkčnej pripravenosti projektu chýba približne rok a pol. Povedal: „Všetko pripravujeme na to, aby sa celý proces presunul do ďalšej výrobnej fázy. Prototypy dokážu plnohodnotne jazdiť, s výnimkou airbagov a systémov automatického brzdenia.“ Prototypy Emily využívajú 52 kWh batériu z NEVS 9-3, elektrickej konverzie rovnomenného Saabu.

Zdroj: Plint Marketing

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokJe Alpine A110 Pikes Peak pravý pretekársky špeciál?
Nasledujúci článokPeugeot 2008 má po facelifte: nový hybrid, nafta stále v ponuke