Domov News Veľký a hlučný návrat sa nekoná. AMG C63 a E63 nedostanú V8

Veľký a hlučný návrat sa nekoná. AMG C63 a E63 nedostanú V8

AMG C63
Foto: Mercedes-Benz

Fanúšikovia sa tešili predčasne. Návrat agregátu V8 do modelov Mercedes-AMG C63 a E63 sa nakoniec nekoná!

Začiatkom augusta prišiel magazín Car and Driver s informáciou, že Mercedes plánuje vrátiť 4,0-litrový motor V8 do AMG modelov C63 a E63. Túto správu vraj získali od dvoch nezávislých zdrojov blízkych automobilke a prebrali ju sme ju aj na našom portáli. Fanúšikovia jasali a my tiež. Ako sa však dozvedáme, radosť bola predčasná a informácie o návrate V8-čky sa ukázali ako nepravdivé.

Návrat V8 sa nekoná

Pre nemecký Auto Motor und Sport to pred pár dňami potvrdil AMG inžinier a predchádzajúcu správu vyvrátil. Dokonca ju označil za čistý nonsens. Motor V8 sa tak do modelov AMG C63 a E63 nevráti. Ak však stále niekto dúfal, že veci naberú iný smer, definitívne uistenie poskytol samotný šéf AMG divízie Michael Schiebe. Nielenže špekulácie odmietol, no zároveň povedal, že rozhodnutie vydať sa cestou downsizingu a elektrifikácie bolo správne. Konkurenčné značky však úplne nesúhlasia.

AMG C63

Model C63 si tak ponechá svoju plug-in hybridnú pohonnú jednotku založenú na 2,0-litrovom štvorvalcovom motore. Na druhej strane sa však očakáva, že E63 bude využívať 3,0-litrový radový šesťvalec a stane sa tiež plug-in hybridom. A čo tá konkurencia?

BMW nechalo v M3 radový šesťvalec a pravdepodobne si ho ponechá až do zániku súčasnej generácie v druhej polovici desaťročia. Medzičasom Nemci taktiež potvrdili, že nová M5, ktorá príde v roku 2024, si ponechá V8, hoci bude súčasťou plug-in hybridnej konfigurácie. Príchod elektrifikácie tak môžeme pomaly badať aj v BMW M, avšak downsizing zatiaľ, našťastie, nie.

Audi Sport hovorí 4-valcu nie

Audi Sport sa taktiež bráni zmenšovaniu motorov. Pred niekoľkými mesiacmi totiž uviedli, že nikdy neuvedú na trh modely RS so 4-valcom, čo znamená, že napríklad ďalšia RS4 si pravdepodobne ponechá motor V6. Väčší súrodenec RS6 by mal aj naďalej využívať výkonný osemvalec, pričom v roku 2024 dokonca príde ostrá verzia tohto superšportového kombi s ešte vyšším výkonom.

Napriek tomu však veľkým výkonným spaľovacím agregátom postupne dochádza čas. Stále vyšší tlak na emisné limity zo strany Európskej únie prakticky núti výrobcov k downsizingu a elektrifikácii. Čakajú nás tak možno posledné roky s osem a šesťvalcovými motormi.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJThe Drive
Predchádzajúci článokMajstri remesla preniesli umelecké dielo na Porsche Taycan
Nasledujúci článokĽahostajnosť? Len 37 % ľudí by si pri kúpe ojazdeného auta skontrolovalo jeho históriu