Mazda CX-70 mala prísť pôvodne na trh ešte v roku 2023, no premiéra nabrala meškanie. Ešte v októbri vôbec nebolo známe, kedy nové SUV uvidíme, no teraz všetko vyjasnil kanadský web.
Podľa kanadskej stránky Mazdy sa nový model CX-70 oficiálne predstaví 30. januára 2024. Mazda CX-70 bude dostupná na americkom trhu a malo by ísť o súrodenca modelu CX-60. Ten je k dispozícii napríklad aj v Európe, no za veľkou mlákou chýba. Práve CX-70 by mala doplniť jeho prázdne miesto. Novinka dostane po vzore CX-90 aj plug-in hybridnú konfiguráciu. Tá kombinuje 2,5-litrový benzínový štvorvalec s elektromotorom, vďaka čomu dosahuje systémový výkon 241 kW (328 k) a 500 Nm krútiaceho momentu, ktorý sa prenáša na všetky kolesá. K dispozícii je však aj variant iba so zadným pohonom a aj radovým šesťvalcovým motorom (benzín aj diesel). Obdobná ponuka sa očakáva aj u typu CX-70.
Menšia ako CX-90? Kdeže…
Na rozdiel od Mazdy CX-90 však ponúkne len dva rady sedadiel. Automaticky sa tak naskytá úvaha, že rozmerovo pôjde o menšie vozidlo, no opak je pravdou. V oficiálnom dokumente zverejnenom vo februári 2023 ako doplnok k brífingu o finančných výsledkoch japonská značka uviedla, že CX-70 bude „dvojradový model s rovnakou karosériou [ako CX-90].“
Mazda ide roky proti prúdu ostatných automobiliek, čo pohon zadných kolies a radový šesťvalec v nových SUV len potvrdzuje. Napriek tomu sa však Japonci nevyhnú postupnej elektrifikácii a aj preto predstavia v roku 2025 pre americký trh nové elektrické SUV. Malo by však využiť meno už existujúceho produktu Mazdy.
Japonskej automobilke sa aktuálne v Severnej Amerike darí, minulý rok mohla predať okolo 350-tisíc vozidiel (oficiálne čísla ešte nie sú známe). Do roku 2025 by toto číslo mohlo narásť až na 500-tisíc kusov. Podiel na trhu už dosiahol 2,3 percenta, čo je najviac, odkedy automobilka vstúpila na americký trh v roku 1960. Svoj podiel na tom má aj CX-90, ktorá má za sebou skvelý začiatok a v predajoch tento model predbehol aj CX-9.
Oneskorená premiéra alebo meškajúci začiatok výroby v súčasnosti nie sú v automobilovom priemysle ojedinelé javy. Najnovšia správa od PwC Consulting odhalila, že v roku 2023 sa až 34 % nových vozidiel uviedlo na trh s oneskorením výroby. Bližšie sme o tejto téme písali v článku TU.