Dánska spoločnosť Biomega, ktorá sa doteraz špecializovala na výrobu byciklov, ukázala zaujímavý koncept. Ak chcete lacné auto, možno sa budete musieť uspokojiť bez dverí. 🙂

Koncept debutoval na veľtrhu CIEE v Šanghaji. Lacné auto s názvom SIN je navrhnuté s ohľadom na cenovo dostupný a udržateľný spôsob mestskej dopravy, tvrdí automobilka. No na prvý pohľad určite zaujmú chýbajúce dvere a pomerne pofidérne pôsobiace sedadlá. Je toto budúcnosť dopravy v meste?

Na koncepte sa okrem dánskej spoločnosti Biomega podieľala aj dánska dizajnová skupina KiBiSi, londýnsky dizajnér Ross Lovegrove a Bjarke Ingels z BIG. Hoci “sin” v angličtine znamená “hriech” (čo by nám k tomuto mestskému vozidlu možno pasovalo viac :), dánsky výrobca bicyklov tvrdí, že sa inšpiroval skratkou mesta, v tomto prípade Singapurom. Koniec koncov, Biomega rovnakým spôsobom pomenuváva aj svoje ostatné produkty.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Čo ponúkne futuristický mestský elektromobil? Len  950 kilogramov vážiaci SIN poháňajú štyri nezávislé elektromotory s výkonom 60 kW (80 koní) a krútiacim momentom na úrovni 160 Nm. Batérie s kapacitou 20 kWh (ktoré tvoria približne 200 kilogramov váhy automobilu) majú zabezpečiť dojadz na 160 kilometrov.

Úctyhodná hmotnosť bola docielená širokým použitím ľahkých kompozitných materiálov. No napriek tomu SIN nie je žiaden športovec. Na stovku zrýchli za 13 sekúnd a maximálne dokáže uháňať 130 km/h, čo len potvrdzuje jeho zameranie na mestskú premávku.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

“Od 90-tych rokov sa zameriavame na mestskú mobilitu,” povedal dánsky dizajnér a zakladateľ spoločnosti Biomega Jens Martin Skibsted. “Biomega sa vždy snažila o zmenu paradigmy v spôsobe, akým si spoločnosť predstavovala dopravu. Cítime, že máme mimoriadne silnú pozíciu pri navrhovaní elektrického vozidla (EV), ktoré predstavuje hranicu novej mobility.”

Konštrukcia konceptu umožňuje plochú podlahu, v ktorej sa nachádzajú batérie, a jednoduché manévrovanie v tesných mestských priestoroch. “Pracujeme na novom spektre vozidiel. Pre tento moment môžem povedať, že najväčším z nich je koncept elektromobilu a najmenším z nich je elektrický bicykel. To znamená, že SIN je len ďalším krokom v prirodzenej progresii nášho prebiehajúceho boja proti spaľovacím automobilom,” vyjadril svoje zámery Skibsted.

Spoločnosť Biomega tiež uviedla, že SIN sa zameria na konektivitu a používateľské rozhranie a má potenciál prispôsobiť sa širokému okruhu spotrebiteľských príležitostí, vrátane obchodných modelov, ako je car-sharing.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Projekt podporuje aj honkongská investičná skupina EVE. S jej podporou sa má elektromobil dostať na trh medzi rokmi 2021 až 2023 a predpokladá sa, že jeho cena bude 20 000 eur. No pri pohľade na konštrukciu auta ide o pomerne odvážne plány. Zaujímali by nás napríklad crash testy. Okrem toho pohľad na “deravé” sedadlá taktiež nie je práve lákavý. Rovnako tak cena 20-tisíc eur je pomerne vzdialená konceptu lacného mestského auta, ako ho samotná spoločnosť nazýva.

Zdroje: dezeen | autoforumstartstop.sk