Domov News Italdesign Asso di Picche spomína na Audi 80

Italdesign Asso di Picche spomína na Audi 80

Pri príležitosti 50. výročia konceptu Audi talianske dizajnérske štúdio predstavilo jeho modernú verziu. Italdesign Asso di Picche odkazuje na rovnomenný koncept automobilky so štyrmi kruhmi v znaku. 

Pôvodný 2+2 koncept, predstavený v roku 1973, bol postavený na podvozku Audi 80. Bohužiaľ, aj napriek plánovanej sériovej výrobe k nej nikdy nedošlo. Od predstavenia tohto konceptu ubehlo už 50 rokov a talianske dizajnové štúdio sa rozhodlo tento model vzkriesiť v jeho modernej, čisto elektrickej podobe. Italdesign Asso di Picche vyzerá úchvatne, avšak pravdepodobne ho čaká rovnaký osud ako jeho predchodcu.

Italdesign Asso di Picche
Foto: Italdesign
V pohybe

Dizajnérske štúdio kompletne prepracovalo samotný dizajn tohto konceptu. Okrem dizajnu prešiel miernou úpravou aj samotný názov. Po novom pôvodný názov obsahuje dodatok In Movimento, čo sa dá preložiť ako v pohybe. Takže oficiálne nám talianski dizajnéri predstavili koncept pomenovaný ako pikové eso v pohybe. Nový názov odzrkadľuje, kadiaľ sa nová tvár konceptu uberá. Celý koncept na oko pôsobí dynamicky a uhladene. K aerodynamickému vzhľadu napomáha hliníková karoséria a polykarbonátové okná. Celý koncept má niečo cez 4,5 metra a výška dosahuje len 1,2 metra.

Italdesign Asso di Picche
Foto: Italdesign
Interiér ako z inej planéty

Pri konceptoch je bežné, že pôsobia enormne futuristicky. V tomto prípade dizajnéri posunuli interiér na úplne iný level. Do kabíny sa dostane dostatok svetla cez presklenú strechu. Tá filtruje 100 % ultrafialového žiarenia. Zároveň zvyšuje celkovú torznú tuhosť karosérie. Dvere s dvojitými pántami je možné otvárať aj v stiesnenejších priestoroch. Samotní pasažieri sa budú cítiť ako v bavlnke. Usadia sa do komfortných škrupinových sedadiel. Pred vodičom je malý, štvorcový volant umiestnený nižšie, pre maximalizovanie komfortu a ešte lepší výhľad z kabíny.

Koncept zostal stále praktickým. Podľa Italdesign pojme predný batožinový priestor až dva stredne veľké cestovné kufre. Pôvodnému návrhu zostala verná aj prístrojová doska. Tá má valcový tvar a je v nej umiestnená obrazovka infotainmentu. Samotná obrazovka je otočná a posádka ju môže úplne skryť, aby nerozptylovala. Niektoré ovládacie prvky sú úplne priehľadné, ako napríklad ovládače audia. Ďalším odkazom na pôvodný návrh sú kožené bezpečnostné pásy, ktoré ladia s lakťovými opierkami.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJitaldesign.it
Predchádzajúci článokPredaj naftového SUV vzrástol o 97 %, čoskoro ho upracú z trhu
Nasledujúci článokTEST Honda CR-V, je lepšia než Kodiaq?