Domov Elektromobilita TEST KIA EV6 AWD GT-Line, nadčasový elektromobil so športovými ambíciami

TEST KIA EV6 AWD GT-Line, nadčasový elektromobil so športovými ambíciami

Vôbec po prvýkrát získala Kórejská automobilka prestížny titul Európske auto roka COTY. KIA tak dokázala to, čo sa nepodarilo ani materskej značke koncernu Hyundai-KIA. Futuristický dizajn, prvotriedne technológie a odvážny prístup ku koncepcii zožali zaslúžený úspech.

K nám do redakcie sa dostala aktuálne najvýkonnejšia verzia modelu EV6, ktorá ponúka až dvojicu motorov a systémový výkon 325 koní. Matný sivý lak nám pripomínal IONIQ 5, ktorý vsadil na rovnaký prvok a zároveň je aj bratom EV6, keďže oba modely stoja na totožnej platforme. Aj napriek tomu, že dvojica zdieľa totožnú techniku, je treba uznať, že každá z automobiliek sa k finálnemu produktu postavila úplne inak. A to je správne!

KIA EV6 AWD 325k GT-Line - Startstop.sk - TEST

Kým IONIQ 5 vsadil na obrovský vnútorný priestor pre pasažierov, KIA EV6 sa vydala cestou emócií a športových génov. Ak mám hovoriť sám za seba, EV6 sa mi páči o čosi viac a jej dizajn nemusí časom tak rýchlo zostarnúť. Tvar karosérie pripomína športové coupé, pričom výrazným dizajnérskym prvkom sú prepojené zadné skupinové svetlá.

Zaujímavosťou sú predné svetlomety s Matrix-LED funkciou, ktoré dokážu vyrezávať okolité autá. EV6 je tak jedným z prvých modelov Hyundai-KIA v Európe s obdobnou technológiou. Rovnaký systém dostala aj nová generácia modelu Sportage. IONIQ 5 si však musí vystačiť so štandardnými LED svetlometmi. K samotnému fungovaniu nových maticových svetlometov sme sa podrobnejšie venovali v našej video recenzii na Youtube.

Diametrálne odlišný prístup

Ten je vidieť najmä v interiéri, ten je jasne orientovaný na vodiča, za čo musíme Kiu pochváliť. Digitálny prístrojový štít spolu s displejom infotainmentu sa nachádzajú v zahnutom paneli. Riešenie je veľmi elegantné a pripomína mi nové modely Cadillac. Obrovská pochvala patrí konštruktérom za riešenie panelu klimatizácie, ten si zachoval otočné ovládače. Toto riešenie je podstatne praktickejšie než to, po ktorom siahol IONIQ 5.

Panel pod displejom slúži nielen na ovládanie klimatizácie, ale dokážete ho zmeniť na ovládač hlasitosti či menu systému.

Masívny stredový tunel sa stal domovom otočného ovládača smeru jazdy, bezdrôtovej nabíjačky či klávesových skratiek vyhrievania a ventilácie sedadiel či volantu. Škoda len, že KIA nepriniesla otočný ovládač pre prácu s infotainmentom, potom by bola EV6 takmer dokonalým autom.

Zaujímavé je aj spracovanie ambientného osvetlenia, aj keď škoda, že pre zadných pasažierov sa už neušlo.

Bohužiaľ našli sme aj zopár negatív, pričom za najzásadnejšie môžeme označiť krátke operadlá sedadiel vodiča a spolujazdca. Pokiaľ máte výšku 188 centimetrov a viac, pripravte sa, že hornú hranu budete mať takmer pod lopatkami. Rovnako tak aj samotný posed nie je úplne ideálny, batérie v podlahe si jednoducho vypýtali svoju daň.

Obdivuhodný priestor

Rázvor 2 900 milimetrov je vskutku obdivuhodný a určite rozumnejší ako ten s hodnotou 3 000 mm v prípade modelu IONIQ 5. Dlhý rázvor totiž znamená aj horšie manévrovanie, obzvlášť ak absentuje aktívna zadná náprava. Preto je rázvor auta Kia EV6 plne postačujúci a priestor na zadných sedadlách je takmer rovnaký.

Takmer 78 kWh akumulátor vám v praxi a zimnom období vystačí na zhruba 300 kilometrov kombinovaného dojazdu. Na diaľnici, pri maximálnej povolenej rýchlosti, počítajte s dojazdom 200 maximálne 250 kilometrov. Pokiaľ chcete viac, rozhodne siahnite po verzii s pohonom výlučne zadnej nápravy a teda jedným elektromotorom. Štvorkolka má síce vyšší výkon, ale aj hmotnosť a teda aj finálnu spotrebu elektrickej energie.

Na druhej strane, dynamika je bezkonkurenčná a zrýchlenie z 0 na 100 za 5,2 sekundy hovorí za všetko. Maximálny nabíjací výkon je na úrovni viac ako 200 kW, avšak počas nášho testu sa nám nepodarilo dosiahnuť hodnoty vyššie ako 150 kW.

VIDEO

KIA EV6 AWD 325k GT-Line - Startstop.sk - TEST

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor 2x elektromotor synchrónny s permanentným magnetom
Typ a kapacita akumulátora 72,6 kWh (využiteľná kapacita)
Max. výkon 239 kW
Max. krútiaci moment 605 Nm
Dojazd WLTP 484 km
Pohon AWD
Prevodovka 1-stupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 680 mm
Šírka 1 880 mm
Výška 1 550 mm
Rázvor náprav 2 900 mm
Maximálny dojazd počas testu 300 km (zimné podmienky)
Maximálna rýchlosť 188 km/h
Objem batožinového priestoru 520 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,2 s
SPOTREBA (elektromotor)
Mesto 24,9 kWh
Diaľnica 27,0 kWh
Okresky 16,7 kWh
Priemer 22,8 kWh
CENA
Základná cena modelu od 43 990 €
Cena testovanej verzie 62 280 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCestná raketa aj tak by sa dal nazvať model Alpina B4. Schová do vrecka aj BMW M3 a M4.
Nasledujúci článokMercedes-Benz GLC je už pred dverami. Očakávať ho môžeme ešte v tomto roku.