Domov Elektromobilita Čo bude so Seatom? Takýto vývoj nikto nečakal

Čo bude so Seatom? Takýto vývoj nikto nečakal

Foto: Seat

Čo ďalej so Seatom? Už dlhé roky patrí do rodiny koncernu Volkswagen Group. Hrozilo však, že sa z tejto automobilky stane postupom času iba výrobca elektrických kolobežiek. Zdá sa však, že opak bude pravdou. Seat by mal dostať svoj vlastný malý elektromobil s rovnakým základom ako plánovaný model od Volkswagenu.

Volkswagen má svoje plány so Seatom. V minulom roku šéf VW, Thomas Schäfer, oznámil, že budúcnosť Seatu je Cupra. To rozprúdilo vlnu obáv a kritiky fanúšikov tejto pôvodne španielskej značky. Posledným novým automobilom, ktoré predstavil priamo Seat, sa stal model Leon. Toto odhalenie sa však udialo ešte pred štyrmi rokmi.

Foto: Seat
Seat pokračuje

Obavy fanúšikov značky Seat však jemne rozohnal šéf britskej divízie značiek Seat a Cupra, Marcus Gossen. Ten sa vyjadril na margo obáv nasledovne: „Seat bude mať auto aj za päť rokov. Usilovne pracujeme na tom, aby sme priniesli takzvanú vstupnú bránu pre celý koncern Volkswagen. V tomto hrá španielsky Seat hlavnú rolu.“ Táto správa sa dostala do sveta pár dní po tom, čo riaditeľ technického vývoja VW Kai Grünitz odhalil, že automobilka pracuje na ešte menšom elektromobile ako koncept ID.2 all.

Táto vstupná brána do elektromobility koncernu by mala niesť názov ID.1 a teoreticky niesť duchovný odkaz modelu up!. Cenovka tohto modelu by mala zostať na úrovni okolo 20 tisíc eur a konkurovať modelom ako Citroën ë-C3 či Dacia Spring. A práve Seat by mal dostať svoju vlastnú verziu takto malého elektrického automobilu. Ten by sa stal následne nástupcom modelu Seat Mii.

Foto: Seat
Pôjde to aj bez displeja

Tento model by mohol priniesť ešte nižšiu cenovku ako plánovaný model VW ID.1. Gossen uviedol, že model ID.1 môže zaznamenať úspech len v prípade, ak zafunguje zdieľanie technológií v rámci koncernu. Udržať cenovku na tak (na elektromobilitu) nízkej cenovej hladine si vyžiada viaceré kompromisy. Špekuluje sa o veľmi malom akumulátore a tým pádom aj pomerne krátkom dojazde na jedno nabitie.

Dokonca sa špekuluje aj o absolútnej absencii dotykového displeja. Takýto prístup môže fungovať, čo dokázala aj Dacia so systémom Media Control. Ten totiž využíva displej smartfónu. Fanúšikovia značky Seat preto stále živia iskierku nádeje, že Seat zostane plnohodnotnou automobilkou a prinesie viacej svojich vlastných modelov.

Foto: Volkswagen 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAuto.cz
Predchádzajúci článokSpoznajte finalistov Auto Roka Slovensko NAŽIVO: už v sobotu 27. januára v Shopping Palace Bratislava
Nasledujúci článokTraja snehuliaci. Škoda v roku 2023 vyrobila…