Domov Recenzie TEST Ford Ranger XLT – pracant do terénu s pocitom pohodlia

TEST Ford Ranger XLT – pracant do terénu s pocitom pohodlia

Čo skrýva Ranger pod kapotou ?

Pod kapotou nášho testovaného modelu sa skrýval naftový motor s objemom 2 litre a s presným označením 2.0 TDCI EcoBlue. Výkon 170 koní (125kW) bol postačujúci na Rangera. Motor bol spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a maximálna rýchlosť je na úrovni 180 km/h. K prevodovke je treba dodať, že je priamo šitá aj do zlého terénu. Krátky prvý prevod vás nenechá v štichu a pomôže vyviaznuť aj z viac problematických situácii. V základnej výbave budete mať k dispozícii asistent pre zjazd z kopca ale aj pre rozjazd do kopca. Za príplatok si môžete dopriať aj uzávierku zadného diferenciálu.

Keď sa pustíte Rangerom cez ťažší terén, oceníte príplatkovú uzávierku. No aj bez nej dokáže Ranger prekonávať rôzne prekážky. Výhodou je, že aj na bežných cestách ide o veľmi pohodlné vozidlo. V štandarde dostáva 16 palcové hliníkové disky s rozmermi pneumatiky 255/70. Ide o poriadnu porciu gumy. Samozrejme k dispozícii je aj plnohodnotné rezervné koleso na oceľovom disku.

Nastal čas pozrieť sa na jednotlivé spotreby. Začnime spotrebou na diaľnici, počas nášho testovania za dosť zhoršeného počasia sa spotreba vyšplhala na úroveň 9,2 litra. Hneď ako sme sa presunuli na okresky, spotreba klesla na hodnotu 6,8 litra. Mestská spotreba dosiahla úroveň 9,4 litra. Napísané a podčiarknuté, priemerná spotreba počas nášho testu sa pohybovala na úrovni zhruba 8,3 – 8,5 litra. To znamená, že ak budete jazdiť Rangerom, tak s jeho 80 litrovou nádržou nemusíte navštevovať čerpacie stanice až tak často.

Ford Ranger XLT
Auto s jasnou cieľovou skupinou

Cieľová skupina používateľov Fordu Ranger vo výbave XLT bude pravdepodobne dosť dobre zadefinovaná. Takéto vozidlo bude skôr slúžiť na pracovné účely. Je praktické, relatívne ekonomické a dokáže odviezť kus poriadnej práce. Tí, čo budú túžiť po imageovom kúsku, siahnu buď po Wildtraku alebo po Raptorovi. Akokoľvek sa rozhodnete, ak siahnete po tomto vozidle, budete spokojní. Minimálne ak si ho kúpite z praktických dôvodov. A ešte jedna zaujímavá informácia. Tou je cena vozidla. Nami testovaný model aj z prvkami doplnkovej výbavy môže byť Váš za niečo viac ako 37 tisíc €.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor 2.0 TDCI EcoBlue
Typ a kapacita akumulátora 1995 cm3
Max. výkon 125 kW / 170 k
Max. krútiaci moment 420 Nm
Dojazd Nafta
Pohon AWD
Prevodovka 6-stupňový manuál
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 5 363 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 867 mm
Výška 1 848 mm
Rázvor náprav 3 220 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 193 kg
Zrýchlenie 0-100 km/h 11,3 s
Rozmer pneumatík 255/70 R16T
SPOTREBA (počas testu)
Benzínový motor
Mesto 9,4 l/100 km
Diaľnica 9,2 l/100 km
Okresky 6,8 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 34 548 €
Základná cena testovanej verzie 37 410 €

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokDokáže prekonať Audi RS6 najrýchlejšie Bugatti Veyron ?!
Nasledujúci článokPodľa štúdie nemajú plug-in hybridné autá žiadnu pridanú hodnotu