Domov Recenzie TEST Hyundai Santa Fe 1,6 T-GDi HEV, luxus a technológie za prijateľnú...

TEST Hyundai Santa Fe 1,6 T-GDi HEV, luxus a technológie za prijateľnú cenu

Nová platforma nová technika

Vďaka modernizácií stojí Santa Fe na novej, respektíve výrazne upravenej platforme. Tá priniesla nie len nárast rozmerov, paradoxne rázvor ostal zachovaný, ale aj vyššiu bezpečnosť a komfort.

Keďže som mal predchádzajúce Santa Fe ešte v čerstvej pamäti, musím uznať že zopár zmien bolo cítiť už po pár kilometroch. Predovšetkým odhlučnenie a to nie len na bežných cestách od podvozku a kolies, ale aj na diaľnici. Naladenie podvozku pôsobí o čosi komfortnejšie ale hlavne sebaistejšie. Celkovo mi príde nové Santa Fe podstatne tuhšie a to hlavne v zákrutách.

Škoda len, že riadenie ani pri športovom režime nedokáže stuhnúť tak, aby prenieslo ten pocit do vašich rúk.

Pravdou ale je, že pri niektorých nerovnostiach hlavne tých výraznejších priečnych, som očakával lepšiu filtráciu. Ono keď sa posadíte do auta, ktoré už na prvý pohľad evokuje luxus a všade kam sa pozriete je koža, prirodzene začnete mať vysoké očakávania.

Celkový jazdný komfort je na vysokej úrovni ale chýba mu adaptívny podvozok. Bolo to pre mňa veľké prekvapenie, ale Hyundai Santa Fe jednoducho nedisponuje žiadnym nastaviteľným podvozkom. Klobúk dole pôjde predovšetkým konštruktérom, pretože túto skutočnosť som si všimol až na konci testu kedy mi už skutočne dochádzali dôvody prečo sa niekedy podvozok zachová tak ako sa zachová.

Napriek tomu je auto nesmierne komfortné a stavím sa že pokiaľ by som týždeň pred tým netestoval BMW X6 asi by som si to ani nevšimol.

Hybrid stiahol spotrebu aj výkon

Novinka prináša nevyhnutnú elektrifikáciu a tak sa v ponuke objaví aj plug-in hybrid. Naša konfigurácia, predstavovala klasickú hybridnú verziu bez možnosti nabíjania zo siete. Celú sústavu tvorí dobre známy benzínový preplňovaný štvorvalec 1,6 T-GDi v kombinácií s elektromotorom.

Systémový výkon dosahuje 169 kW čiže 230 koní a krútiaci moment na úrovni 350 Nm. Na takmer 1 900 kilogramov vážiace SUV, to nie sú zrovna najlepšie parametre. Celkovo je výkon dostačujúci a najmä z nízkych rýchlosti je Santa Fe vďaka elektromotoru schopné akcelerovať svižne.

Pri vyšších rýchlostiach, sa bohužiaľ prejaví slabý štvorvalec a auto stráca na dynamike čo môže byť pri plnom obsadení celkom problém.

Príjemným prekvapením je samotná spotreba, v meste sa nám podarilo dosiahnuť hodnotu 9 litrov. Čo je na veľké SUV so štvorkolkou skutočne solídny údaj. Ešte lepšie hodnoty dosiahnete na diaľnici, my sme sa dostali na 8,2.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R4
Zdvihový objem 1598 cm3 + elektromotor
Max. výkon 169 kW / 230 k
Max. krútiaci moment 350 Nm
Palivo Benzín
Pohon AWD
Prevodovka 6-stupňový automat
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 785 mm
Šírka (bez spätných zrkadiel) 1 900 mm
Výška 1 685 mm
Rázvor náprav 2 768 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 871 kg
Objem batožinového priestoru 634-831 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 9,1 s
Rozmer pneumatík 235/55 R19
SPOTREBA (počas testu)
Mesto 9,0 l/100 km
Diaľnica 8,2 l/100 km
Okresky 7,7 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 41 390 eur
Základná cena testovanej verzie 49 250 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
Predchádzajúci článokVolkswagen odhaľuje faceliftovanú verziu modelu Polo GTI
Nasledujúci článokChaos a panika, ľudia v Amerike tankujú do igelitových sáčkov! Za všetkým je útok hackerov