Nová platforma nová technika
Vďaka modernizácií stojí Santa Fe na novej, respektíve výrazne upravenej platforme. Tá priniesla nie len nárast rozmerov, paradoxne rázvor ostal zachovaný, ale aj vyššiu bezpečnosť a komfort.
Keďže som mal predchádzajúce Santa Fe ešte v čerstvej pamäti, musím uznať že zopár zmien bolo cítiť už po pár kilometroch. Predovšetkým odhlučnenie a to nie len na bežných cestách od podvozku a kolies, ale aj na diaľnici. Naladenie podvozku pôsobí o čosi komfortnejšie ale hlavne sebaistejšie. Celkovo mi príde nové Santa Fe podstatne tuhšie a to hlavne v zákrutách.
Škoda len, že riadenie ani pri športovom režime nedokáže stuhnúť tak, aby prenieslo ten pocit do vašich rúk.
Pravdou ale je, že pri niektorých nerovnostiach hlavne tých výraznejších priečnych, som očakával lepšiu filtráciu. Ono keď sa posadíte do auta, ktoré už na prvý pohľad evokuje luxus a všade kam sa pozriete je koža, prirodzene začnete mať vysoké očakávania.
Celkový jazdný komfort je na vysokej úrovni ale chýba mu adaptívny podvozok. Bolo to pre mňa veľké prekvapenie, ale Hyundai Santa Fe jednoducho nedisponuje žiadnym nastaviteľným podvozkom. Klobúk dole pôjde predovšetkým konštruktérom, pretože túto skutočnosť som si všimol až na konci testu kedy mi už skutočne dochádzali dôvody prečo sa niekedy podvozok zachová tak ako sa zachová.
Napriek tomu je auto nesmierne komfortné a stavím sa že pokiaľ by som týždeň pred tým netestoval BMW X6 asi by som si to ani nevšimol.
Hybrid stiahol spotrebu aj výkon
Novinka prináša nevyhnutnú elektrifikáciu a tak sa v ponuke objaví aj plug-in hybrid. Naša konfigurácia, predstavovala klasickú hybridnú verziu bez možnosti nabíjania zo siete. Celú sústavu tvorí dobre známy benzínový preplňovaný štvorvalec 1,6 T-GDi v kombinácií s elektromotorom.
Systémový výkon dosahuje 169 kW čiže 230 koní a krútiaci moment na úrovni 350 Nm. Na takmer 1 900 kilogramov vážiace SUV, to nie sú zrovna najlepšie parametre. Celkovo je výkon dostačujúci a najmä z nízkych rýchlosti je Santa Fe vďaka elektromotoru schopné akcelerovať svižne.
Pri vyšších rýchlostiach, sa bohužiaľ prejaví slabý štvorvalec a auto stráca na dynamike čo môže byť pri plnom obsadení celkom problém.
Príjemným prekvapením je samotná spotreba, v meste sa nám podarilo dosiahnuť hodnotu 9 litrov. Čo je na veľké SUV so štvorkolkou skutočne solídny údaj. Ešte lepšie hodnoty dosiahnete na diaľnici, my sme sa dostali na 8,2.
TECHNICKÉ ÚDAJE | |
Motor | R4 |
Zdvihový objem | 1598 cm3 + elektromotor |
Max. výkon | 169 kW / 230 k |
Max. krútiaci moment | 350 Nm |
Palivo | Benzín |
Pohon | AWD |
Prevodovka | 6-stupňový automat |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 785 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 900 mm |
Výška | 1 685 mm |
Rázvor náprav | 2 768 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 871 kg |
Objem batožinového priestoru | 634-831 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 9,1 s |
Rozmer pneumatík | 235/55 R19 |
SPOTREBA (počas testu) | |
Mesto | 9,0 l/100 km |
Diaľnica | 8,2 l/100 km |
Okresky | 7,7 l/100 km |
CENA | |
Základná cena modelu | 41 390 eur |
Základná cena testovanej verzie | 49 250 eur |