Domov News 10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

Lamborghini Egoista

Oslavy polstoročnice od svojho vzniku poňala talianska automobilka Lamborghini vo veľkom štýle. Okrem najrôznejších podujatí a limitovaných edícií strhla počas jubilejného roka 2013 plachty aj z nečakaných, no o to exkluzívnejších konceptov. Zrejme najradikálnejší z nich dostal meno Egoista a mal predstavovať to najextrémnejšie, čo si mohol vášnivý vodič vo vtedajšom svete dopriať.

Koncept Lamborghini Egoista je dielom Waltera de Silvu ako darček k päťdesiatym narodeninám automobilky. Vznikol ako výsledok vášne pre inováciu a alternatívne riešenia, pri ktorých nie je miesto pre kompromisy. Aspoň tak svoje dielo vtedy popisoval sám šéfdizajnér koncernu VW Walter de Silva. Po inšpiráciu si v Lamborghini pri navrhovaní konceptu Egoista opäť raz zašli do sveta bojových stíhačiek a vrtuľníkov. Karoséria je posiata množstvom ostrých hrán a zlomov, ktoré pokračujú aj na odklápateľnej časti kokpitu. Koncept nemal typické krídlové dvere, on vlastne žiadne dvere nemal.

Do jednomiestneho kokpitu vozidla sa nastupovalo cez odklápaciu vrchnú časť, presne ako do bojovej stíhačky. Interiér sa inšpiroval letectvom v plnej miere. Podľa de Silvu bol pri jeho navrhovaní najväčšou múzou dizajnérov americký vrtuľník Apache. Vodiča interiér doslova obopína a všetko je sústredené len na atypický volant, futuristické digitálne ukazovatele a head-up displej v tvare zameriavacieho zariadenia spomínaného vrtuľníka. Pri výrobe konceptu siahali inžinieri najčastejšie do skladu s karbónom a hliníkom, z ktorých nie je nielen karoséria, ale aj interiér. Sedadlo i zvyšok interiéru sú potiahnuté oranžovou látkou v kombinácii s kožou. Predná časť vozidla má tvar trojzubca, do ktorého sú zapustené LED diódové svetlomety.

Letecké vplyvy vidieť jasne napríklad aj v zadnej časti, ktorú nad úzkymi ledkovými koncovými svetlami dopĺňa dvojica výsuvných klapiek, zlepšujúcich stabilitu vo vysokých rýchlostiach. Tie by nemalo byť problém hravo dosahovať vďaka známemu, vidlicovému desaťvalcu s objemom 5,2 litra, ktorého výkon bol vybičovaný na rovných 600 koní. Koncept Egoista je jedným z mála modelov, ktorý nebol pomenovaný podľa nejakého slávneho býka, ako býva u talianskej automobilky zvykom. Jeho meno ho však dokonale vystihuje. Egoistom však zostal, aj čo sa počtu vyrobených vozidiel týka. Nedočkal sa ani minimálnej limitovanej série, ako to bolo v prípade modelu Veneno.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Predchádzajúci článokFormula 1 na Slovensku? Okruh mal byť v Piešťanoch
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz A 180 – decentná evolúcia