Domov News 10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

Cadillac Elmiraj

Pamätáte si ešte na koncept ultra luxusného kabrioletu s označením CIEL? Tento automobil dobyl srdcia amerických priaznivcov vetra vo vlasoch. Jeho cena bola astronomická, no predsa len sa predalo niekoľko desiatok kusov tohto špeciálu. V roku 2013 sa Cadillac prezentoval podobným modelom, no tentokrát s pevnou strechou a s menom Elmiraj. Bol to pohľad na prácu dizajnérov, ktorí chceli verejnosti predstaviť svoju víziu luxusných automobilov budúcnosti.

V čom bolo toto športovo elegantné kupé tak výnimočné? Jeho dĺžka 5 207 mm sa približovala preslávenému Cadillacu DeVille, aj keď pol metra tu stále ešte chýbalo. Jeho výška 1 397 mm a šírka 1 930 mm sú v bežnej norme. Hmotnosť však bola prekvapujúco veľmi nízka, len 1800 kilogramov. Ťahúňom tohto dvojdverového grand coupé sa stal 4,5-litrový biturbo V8 agregát s výkonom 500 koní a krútiacim momentom 678 Nm.

Cadillac Elmiraj sa svojím dizajnom exteriéru ponáša na model CIEL. Mohutnú hranatú prednú masku tvorí lichobežníková pochrómovaná maska chladiča s veľkým znakom Cadillac uprostred. Dvojica jemných svetiel v tvare bumerangu masívnu masku zjemňuje. Jemne pôsobia aj hmlové svetlomety, ktoré sa nachádzajú na spodnej časti nárazníku a tvoria pomyselnú zvislú líniu s dennými svetlami. Predná aj zadná časť automobilu je formovaná do špica. Bočné časti Elmiraja nedostali od dizajnérov mohutné prelisy či extravagantné tvary. Aj to je odkaz predchádzajúcich modelov Cadillac. Jednoduchý navonok, luxusný vo vnútri. Automobil je postavený na 22-palcových hliníkových diskoch. Pod ich športovo tvarovanou konštrukciou sú ukryté karbón-keramické kotúče.

Interiér je na rozdiel od zovňajšku pastva pre oči aj tých najnáročnejších zákazníkov. Keď’ sa futurizmus na karosérii vôbec neobjavil, interiér sa potom pretransformoval do automobilu z ďalekej budúcnosti. Nie je to podmienené len použitím prémiových materiálov, ako napríklad ťavia koža či ručne brúsené brazílske drevo, ale je to hlavne v jeho prevedení. Začať môžeme škrupinovými sedadlami, ktoré sú tvorené jemnou kožou, dreveným základom a chrómovými doplnkami. Bezpečnostné pásy sú umiestnené na ich vrchnej časti. Je to podmienené aj tým, že nový Elmiraj nemá stredový stĺpik.

Automobil je určený pre štyroch pasažierov, miesta na sedenie je tu veľmi veľa. Prístrojová doska je tvorená trojicou displejov. Ten hlavný sa nachádza priamo pod volantom. Jeho funkcia je jasná. Ukazovateľ’ otáčok, rýchlosti a iných informácií, týkajúcich sa prevádzky vozidla. Druhým displejom je ten stredový, výsuvný 10-palcový, umiestnený vo vrchnej časti konzoly. Ten má za úlohu rozvíjať všetky prvky infotainmentu automobilu. Ako to už z amerických automobilov poznáme, tento systém neobsahuje len dopravné či zábavné informácie, dokáže v čase poruchy vyhľadať najbližší servis, privolať pomoc a podobne. Posledný displej sa nachádza pri riadiacej páke. Tam si šofér dokáže dotykom meniť režimy jazdy či zaradovať rýchlosti.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Predchádzajúci článokFormula 1 na Slovensku? Okruh mal byť v Piešťanoch
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz A 180 – decentná evolúcia