Domov News 10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

Opel Monza

Opel prišiel v roku 2013 na autosalón do Frankfurtu s odvážnym modelom nesúcim meno svojho predchodcu. Išlo o oživený názov Opel Monza z osemdesiatych rokov. V tak odvážnej podobe bolo jasné, že sa do série nedostane, výrazne však inšpiroval dizajn druhej generácie modelu Insignia.

Automobil dostal tvary a karosériu, ktorá sa podobá veľmi dynamickému a športovo podstrihnutému kombi. Predná maska chladiča je takisto športovo ladená a svojím výzorom pripomína koncepciu automobilov Mercedes. Automobil upútal pozornosť hlavne početným presklením. Nie len panoramatická strecha, ale aj bočná časť automobilu prispieva k pocitu, akoby ste sa viezli v kabriolete. Názov tohto konceptu pochádza z rokov 1978-1979, kedy prababička Monza prvýkrát uzrela svetlo sveta. Bol to model typu kupé s dĺžkou 4700 mm a pohonom zadných kolies. Pod kapotou hrali hudbu štvor a šesťvalcové motory. Najsilnejšou verziou bola Monza GSE s výkonom 180 koní.

Športovejším modelom tej doby bol už len Opel Manta. Kratšia a ľahšia karoséria a výkonnejší štvorvalec z neho urobili legendu a kultové filmové vozidlo. Dodnes má pre zberateľa automobilov obrovskú hodnotu.

Vstup do interiéru oživeného modelu Opel Monza zabezpečujú dohora sa vyklápajúce obrovské jednokrídlové dvere. Cez tieto dvere sa pasažieri dostali nielen na predné, ale aj na zadné sedadlá. Pri pohľade z prednej časti, pri plnom vyklopení dvier, automobil pripomína siluetu anjela. Futuristický výzor prístrojovej dosky, stredový panel či pedále, toto všetko pôsobí ako z amerických filmov o vesmírnych koráboch. Dojem vozidla budúcnosti umocňujú aj škrupinové sedadlá a bezstĺpikové prevedenie karosérie.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Predchádzajúci článokFormula 1 na Slovensku? Okruh mal byť v Piešťanoch
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz A 180 – decentná evolúcia