Domov News 10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

10 najkrajších konceptov spred desiatich rokov

Audi Nanuk

Niekto to rád studené. Ingolstadtská automobilka predstavila na IAA autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom v roku 2013 koncept crossoveru s názvom Nanuk Quattro. Auto bolo vyvinuté v spolupráci s dizajnovým štúdiom Guigiaro a bolo určené pre všetky možné povrchy – na vybláznenie na okruhu, na pokojnú cestu a aj do ľahšieho terénu. Supervýkonný športiak s V10 a dvoma turbami spojil v sebe dynamiku auta s motorom uprostred, s jazdnými vlastnosťami GT-čka a prejazdnosťou SUV-čka. Čo však potešilo priaznivcov Audi najviac, bol motor. Dieselová V10, doplnená dvojicou turbodúchadiel, vyvinula celkovo 544 konských síl a astronomických 1000 Nm už od 1500 otáčok. Brutálny krútiaci moment posielal Nanuk cez posilnenú S-tronic sedemstupňovú prevodovku umiestnenú za motorom na všetky štyri kolesá.

Crossover vážiaci približne 1900 kilogramov vyšprintuje na stovku za 3,8 sekundy a zastaví sa až pri 305 km/h. Brzdenie z týchto absurdných rýchlostí mali na starosti obrovské karbón-keramické brzdy. Vďaka použitiu inovatívneho riadenia teploty a plynule regulovaného olejového čerpadla spotrebovala toto Audi len 7,8 litra nafty na sto kilometrov. Inovácie tu však neskončili, revolučné bolo aj adaptívne vzduchové odpruženie.

Vodič mal umožnené jedno z troch nastavení svetlej výšky: normálna, nižšia (znížená o 30 mm) alebo vyššia (zvýšená o 45 mm). Systém využíval informácie z navigačného systému a rýchlosti jazdy a prediktívne nastavoval podvozok. Napríklad počas jazdy po diaľnici zostal podvozok Nanuku znížený. Len čo sa však povrch vozovky zmenil napríklad na štrk, podvozok sa automaticky zvýšil. Inovácie postihli aj riadenie. Systém kombinoval osvedčené riadenie prednej nápravy, no v prípade potreby bolo možné, aby sa zadná náprava poodchýlila a uľahčila prejazd zákrutami.

Sebaistotou srší Nanuk hneď na prvý pohľad. Audi popisoval vzhľad Nanuku v čase premiéry ako nekompromisný a presný. Nanuk mal byť prvým z celkom nového dizajnového jazyka Audi. Predná mriežka chladiča má presné, šesťuholníkové proporcie a naznačovala vzhľad novej generácie R8. Agresívny vzhľad je v prípade Nanuku dotvorený mohutnými nasávacími otvormi či už na prednom nárazníku alebo za dverami.

Konštrukčne je Nanuk vybavený ľahkým hliníkovým priestorovým rámom, zvyšok komponentov je z uhlíkových vlákien. Rázvor auta je 2 710 mm, dĺžka 4 541 mm. Nanuk je široký 1 990 mm a vysoký (alebo skôr nízky) len 1 337 mm.

V interiéri sa dizajnéri zamerali čisto na účelovosť a všetko, čo nebolo potrebné, išlo preč. Všetky prístroje a budíky sú orientované na vodiča. Všetky nastavenia a informácie sú sústredené do virtuálneho kokpitu, dva malé displeje umiestnené pri Á-stĺpikoch nahrádzajú spätné zrkadlá. Čo sa týka materiálov, interiér je šantením hliníka, sivej kože a karbónu. Vyzeralo to, že nemecká automobilka bola pripravená vyslať do sveta auto ešte neexistujúcej triedy s prvotriednymi schopnosťami, vzhľadom pouličného bitkára, svetonázorom environmentalistu a s technológiou z Transformerov. Zostalo však iba pri koncepte, Audi totiž doteraz nenašlo odvahu poslať na cesty športovo orientovaný automobil s vyššou svetlou výškou, o naftovom pohone nehovoriac. Alternatívou s benzínovým motorom môže byť aspoň Lamborghini Huracán Sterrato.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.3 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Predchádzajúci článokFormula 1 na Slovensku? Okruh mal byť v Piešťanoch
Nasledujúci článokTEST Mercedes-Benz A 180 – decentná evolúcia